sobota, 4 stycznia 2014

TOR ep.2 - struktura i świat gry

Zanim zagłębię się w szczegóły mechaniki, przedstawię wpierw tło fabularne i rodzaj postaci w jakie można się wcielić. Tak by był punkt odniesienia dla zasad i lepsze wyobrażenie o ich zastosowaniu.

Bohaterowie

The One Ring prezentuje konwencję heroiczną. Postacie są dobrymi bohaterami walczącymi z cieniem i jego stworami. Wyruszają na szlak by dokonać wielkich czynów. Docelowo stają się herosami podobnymi do członków Drużyny Pierścienia (przykładowo Aragorn). Muszą przy tym uważać na siebie i swe decyzje ponieważ zło czyha na ich błędy. Zbyt beztroscy lub nieostrożni mogą znaleźć się pod wpływem cienia (niczym Boromir lub Saruman).


Do wyboru jest 6 nacji oraz 5 powołań:
  1. Bardingowie (Bardings)
  2. Beoringowie (Beorings)
  3. Krasnoludy z Samotnej Góry (Dwarves of the Lonely Mountain)
  4. Elfy z Mrocznej Puszczy (Elves of Mirkwood)
  5. Hobbici z Shire (Hobbits of the Shire)
  6. Leśni ludzie z Dzikich Krain (Woodmen of Wilderland)
  1. Uczony (Scholar)
  2. Pogromca (Slayer)
  3. Poszukiwacz skarbów (Treasure hunter)
  4. Wędrowiec (Wanderer)
  5. Strażnik (Warden)

Świat

Domyślnie, kampania rozpoczyna się w 2946 roku (trzeciej ery). Czyli pięć lat po Bitwie Pięciu Armii. Do swobodnego wykorzystania jest przewidziany 70 letni okres pomiędzy Hobbitem a Władcą Pierścieni (3018 r.).

Akcja dzieje się w okolicach Mrocznej Puszczy (Mirkwood) ograniczonej od zachodu Górami Mglistymi a od północy Górami Szarymi.

Po pokonaniu Smauga, wolni ludzie rozwijają się i prosperują lecz mrok w lasach gęstnieje. Zło rośnie w siłę i wkrótce stanie się wielkim zagrożeniem dla żyjących wkoło dobrych istot.

Tryby gry

Standardowa przygoda zawiera się w jednym roku i rozpoczyna z nadejściem wiosny/lata. Drużyna odwiedza kilka oddalonych lokacji co wymaga wielodniowych/tygodniowych podróży. Po rozwiązaniu sprawy wszyscy na czas zimy wracają do domów i rozgrywa się Fazę wspólnoty.

  • Faza przygód (Adventuring) - normalny tryb rozgrywki, spotkania, walki, wyzwania itp.
  • Podróżowanie - członkowie drużyny wybierają swoje role/odpowiedzialności i wędrują wykonując odpowiednie testy. W wyniku komplikacji mogą być zmęczeni albo wpaść w zasadzkę. Przeważnie jest kilka podróży podczas fazy przygód.
  • Faza wspólnoty (Fellowship) - czas rozwijania postaci, odpoczynku, leczenia, wydawania skarbów, budowania pozycji społecznej, poznawania wydarzeń ze świata, specjalnych akcji zagnieżdżających postać w historii świata. Jest to takie simowanie na ogólnym poziomie szczegółowości, bez odgrywania a przez deklaracje i swobodną narrację.

W poprzednim odcinku:
Epizod 1: wstępniak i recenzje

W następnym odcinku:
Epizod 3: rzut kośćmi
Epizod 4: strategia walki
Epizod 5: taktyka walki
c.d.n.
grafika: strona wydawnictwa Cubicle 7, mapa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...